På följande sidor hittar du lättläst information om Flora Assistans.
Vi är ett företag som jobbar med personlig assistans. Här kan du läsa mer om oss och hur vi arbetar.
Hos oss får du hjälp på det språk du känner dig trygg med. Vi har personal som talar många olika språk.
Här tipsar vi om länkar där du kan läsa mer om personlig assistans och dina rättigheter.
Här hittar du svar på vanliga frågor om personlig assistans och hur det fungerar.
Personlig assistans betyder att du får hjälp i din vardag när du har en funktionsnedsättning. Du bestämmer själv vad du vill ha hjälp med – så att du kan leva ett fritt och självständigt liv.
Här förklarar vi hur du kan ansöka om personlig assistans via kommunen eller Försäkringskassan.
Assistans kostar inget för dig. Kommunen eller Försäkringskassan betalar för hjälpen du får.
Du har rätt att få den hjälp du behöver för att leva ett självständigt liv. Här berättar vi mer om dina rättigheter.
Det är viktigt att välja ett assistansbolag som du känner dig trygg med. Här får du tips inför valet.
Barn har också rätt till personlig assistans. Här förklarar vi vad som gäller för barn och deras familjer.